Saturday, January 3, 2009

A THIRD LETTER TO MY STUDENT


Deciembre 30,

Do,

Nawad-on ko sa mga pulong sarang pagagamiton pagsugod niining akong hamubong sulat para kanimo. Unta ako nakahunahuna na man gani nga dili na lang kini pagasulaton ug hingpit ko na lang ipabati kanimo ang akong pagdayeg ug pagrespeto pinaagi sa maong card hain kining maong sulat nahilakip.

Usa lang gayud ka butang ang gusto nako nga ipaambit pinaagi ning hamubo kong pakigsandurot sa imong hunahuna ug balatian. Ako Do, perte nga pagkapilian kung ang pagatuki-on na gani mao ang panaghigalaay ug ang akong mga kahigalaan. Imo na seguro nga nasinati nga pagkamasud-ungon nako sa tanan. Maingon ta nga pagkamahigalaon nako nga pagkatawo. Tinuod nga maabi-abihon ako sa tanan pero niining mga tawo nga akong gisud-ong ug giilang mga higala, pipila lang ang giisip kong tinu-od ug bug-os. Usa ikaw sa mga higala kong tinuod ko nga gimahal, gidayeg ug girespeto. Kadtong mga maanindot nga pulong nga nahipatik sa balat nianang card nga seguro imo karon nga ginakuptan dili pagabiay-biay sa pagkatalagsaon mong mga hiyas, birtud, abilidad ug panag-ingnan.

Sa tibuok kong kinabuhi, tutulo pa lang ka mga tawo ang giila kong mas makinaadmanon kay kanako. Usa ikaw niining mga tawhana.

Ako wala ni gamay nga pagduda nga ikaw makinaadmanon. Ang imoha nga panglihok-lihok ang pakighinabi nagamatuod sa kadako sa imong kaalam. Usahay, babati-on ako ug dakong kabalaka nga basin unya ang akong mga ginabatbat ug ginatudlo kaninyo imoha nga gihatagan ug dugang pagtimbang-timbang sarang mapamalandong mo ang katinu-od ug kahusto niini. Hinuon nagatuo ako ug dako nga kung ugani aduna man kaha ikaw makita nga pagkulang sa mga magtutudlo, kini imoha nga pagahilomon sanglit ang pagbutyag niini ikahibutang man sa maong magtutudlo sa pagkamakapahiubos ug pagkamakauulaw nga sitwasyon. Tungod kini kay ikaw dili lang makinaadmanon kun dili ikaw matinahuron ug but-an pa gayud nga tinun-an.

Ako na lang upod nga pagapahimuslan kining maong higayon sa pagpasalamat kanimo sa mga pag-antos nga imo nang nasinati ug pagasagubangon pa isip gobernador sa atong tulonghaan. Ako nahibalo unsa nga sakripisyo imoha nga gi-antos aron lang nga ang matag-kalihokan ug mga kalamboan sa SMA mahatagan ug katumanan sanglit kitang tanan nagahandom man ug kausbawon para ning maong institusyon. Sa matag kadaugan ug maayong dungog nga sa tulonghaan ginaani ug gitagamtam, ayaw kaulaw pagsinggit sa katawhan nga ikaw nanahimo nga kapalaagihan sa pagkab-ot sa ingon.

Tungod ning tanan kung giasoy ug gibatbat, niining adlaw ikaw uban ang imong pinanggang mga ginikanan akong gibati ug usa na upod ka mabulahang bag-ong tuig. Ako upod manghinaut nga tagaan ikaw ug maayong lawas ug nga dili ka na unta magada-ot ning bag-ong tuig nga miabot.

Dinhi na lang ako kutob. Sa makanunayon pa…

Ang pagkamaambongan mong higala ug magtutudlo,
Sir Carlo

No comments: